Brugerinformation

Grundoplysninger

Brøndagerskolen er et helhedstilbud, med åbningstid fra 08.20 - 16.20 på alle hverdage (I skoleferierne har socialpædagogisk tilbud åbent). Derudover er der etableret morgenpasningstilbud fra kl. 7.20 som kan tilkøbes efter særlig aftale.
Hvis du ønsker flere oplysninger om skolen er du velkommen til at kontakte os:
Brøndagerskolen
Nordmarks Allé 20
2620 Albertslund
Tlf. 4368 7200
E-mail: broendagerskolen@albertslund.dk

Billede af gangaktivitet på Nordmarks Allé
Ledelse:
Skoleleder,

Viceskoleleder, Ditte Hasbeck Svensen
e-mail:  ditte.hasbeck.svendsen@albertslund.dk

Socialpædagogisk leder, Nelda Dorrit Petersen
e-mail: nelda.dorrit.petersen@albertslund.dk

Afdelingsleder, Camilla Bjerre Henriksen
e-mail:  camilla.bjerre.henriksen@albertslund.dk

Afdelingsleder, Christian Littau
e-mail: christian.littau@albertslund.dk

Formand for skolebestyrelsen:
Jan

Klassetrin og spor på skolen
På Brøndagerskolen har afdelingen på Nordmarks Alle plads til ca. 60 elever. Afdelingen på Gymnasievej har plads til ca. 36 elever i helhedstilbud.
Det aktuelle, samlede elevtal er 90 fordelt fra børnehaveklasse til 10. klassetrin.
Helhedstilbudet har 15 klasser med op til 7 elever i hver. Klasserne sammensættes ud fra børnenes alder og funktion. Klasserne bemandes så elever kan få fornøden individuel støtte ved udførelsen af undervisningsmæssige og socialpædagogiske opgaver. Herudover er der indrettet separate tilbud til 4 elever med et særligt indiviuelt støttebehov.

Bygninger
Skolens bygninger og faciliteter
Skolens fysiske opbygning:
Skolen er fysisk placeret på to adresser, hhv. på Gymnasivej 10 (ældsteafdelingen) og på Nordmarks Allé 20 (yngsteafdelingen).
Begge bygninger er opført sidst i 60’erne med flade tage. Løbende renoveret og vedligeholdt.

Særlige faciliteter på skolen:
Gode inden- og udenomsfaciliteter med lokallegepladser ud for hver børnegruppe på yngsteadelingen. Der er PLC, legetek, musiklokale, assessment, snoezel, fysioterapilokaler m. fitnessudstyr mv.  Der rådes over i alt 4 gymnastik- og idrætssale.

PLC

Undervisningslokalernes indretning:
Indrettes med henblik på individualiseret undervisning og socialpædagogik i forening, hvor lokalerne er entydigt struktureret fysisk i forskellige, synligt afgrænsede områder for aktivitet og for den enkelte elev.

Billede af arbejdsbord

Elevernes skolemøbler
Beskrivelse af elevernes skolemøbler og de ergonomiske forhold:
Individuelt tilpassede møbler efter behov og efter ergonomisk vejledning.

Billede af gangen
Pædagogiske principper
Brøndagerskolens overordnede mål er:
At sikre den enkelte elev en høj grad af selvstændighed og selvværd.
At forberede eleverne til et aktivt ungdoms- og voksenliv.
At give tilbud baseret på faglig ekspertise og avanceret viden inden for undervisning og socialpædagogik.
At fastholde en dynamisk pædagogisk praksis ved til stadighed at udvikle nye metoder og pædagogiske veje.
At sikre et tværfagligt pædagogisk miljø.
At tilrettelægge individuelle udviklingsforløb med respekt for den enkelte elevs egenart, muligheder og interesser.
At styrke og udvikle et skole-hjem samarbejde der bygger på gensidighed og fælles udvikling.

Antal medarbejdere
Konkret fordeler personalet sig som følger:
Ledelse 5
Administrativt personale 3